FANDOM

Layela
[[Plik:

Layela2.png

Mr93jCU.png

|250px]]
Imię i nazwisko Layela
Przydomek Księżycowa pani , Layelka (czasami przez Arona)
Płeć Kobieta
Wiek 375 lat (nieśmiertelna)
Rasa Człowiek (do wieku 25 lat) , Czarodziejka
Ranga Bogini
Miejsce zamieszkania Shiningway , Świątynia światła
Status Żyje
 Layela - Bogini księżyca z Shiningway , jedną z dwunastu pierwszych czarodzieji oraz z trójki założycieli plemienia Nocnych Feniksów. Strażniczka jasnej strony Świata Snów (Duchów). Ukochana Arona i opiekunką Molly. Nieśmiertelna , obecnie m 375 lat.

Historia

Layela urodziła się na początku wiosny , jej matka Christina zmarła po tym jak ją urodziła , więc zajmował się ją tylko ojciec Leonardo. Ciężko mu było wychowywać córkę samemu ,ale dawał sobie jakoś radę. Ojciec Layeli pracował w bibliotece , a kiedy nie mógł zająć się swoją córką , zostawiał ją pod opieką przyjaciółki jego zmarłej żony. U niej
LayelaL.png

Mała Layela

Dziewczyna poznała jej córkę Violine , która stała się jej najlepszą przyjaciółką. Leonard często opowiadał Layeli o Agnes która chroniła ich krainę i wybierała kolejnych pierwszych czarodziej z każdej mocy. W czasie jej dzieciństwa była ich szóstka (ósemka licząc Caliste i Agnes). Dzięki opowieścią ojca dziewczynka rozwinęła swoją wyobraźnię , zainteresowanie historią i magią. W czasie wiosennego festynu miała okazję zobaczyć Agnes , Mirande( Bogini magi wody) i Rafaela ( Boga magi słońca) , pilnujących w czasie święta spokoju w mieście. Nie mogła ich poznać gdyż szła z ojcem do jego pracy. Nagle kiedyś szli zatakowały ich Cienie i zabrały Layele. Leonardo był zrozpaczony , niestety nie mógł nic zrobić bo nie miał mocy. Na szczęście trójka bogów to widziała i natychmiast pomogli ojcu i poszli szukać dziewczynki. Udało im się ją znaleźć i uratować. Agnes przez całą drogę uspokajała roztrzęsioną Layele. Wieczorem oddali ją ojcu. Layela podziękowała im za pomoc i chciała się pożegnać , lecz Agnes powiedziała jej do zobaczenia oraz że jest pewna że jeszcze się zobaczą. Dziesiaciolatka nie wiedziała wtedy co naprawdę oznaczają te słowa. Po wydarzeniach z tego dnia , ojciec dziewczyny był czasami trochę nad opiekuńczy. Przez kolejne piętnaście lat jej życia nie działo się nic nadzwyczajnego , często miała tylko wrażenie że coś lub ktoś ją obserwuje. Dopiero kiedy skończyła dwadzieścia pięć lat ,w jej życiu zaczęło się coś zmieniać. Zaczęła być wrażliwa na fazy księżyca i często czuła że jest pełna energii. Nie potrafiła sobie tego jakoś racjonalnie wytłumaczyć , a magia to była ostatnia rzecz jaką mogła jej przyjść do głowy. Cała jej rodzina była zaskoczona jej stanem. Pewnego dnia jej życie obróciło się o sto osiemdziesiąt stopni. Było lato, tej nocy wypadała pełnia księżyca , Layela opiekowała się oraz bawiła ze swoimi młodszymi krewnymi. Słońce powoli zachodziło poza linię horyzontu. Kobieta w dalszym ciągu zajmowała się kuzunami. Nagle zaczęła słyszeć głos w swojej głowie , które mówiły jej wciąż "Layela , już czas...".  Powoli zaczęła zaczęła mówić to samo do siebie , jej mała kuzynka zapytała na co czas , Layela nie wiedziała co  powiedzieć. Niespodziewanie postanowiła iść w stronę lasu. Szła powoli , patrząc się na rozgwieżdżone niebo. Po kilkudziesięciu minutach podkneła się o kamienne schodki , a jej oczą ukazała się duża Altana. Layela do niej weszła i zaczęła się rozglądać. Po chwili usłyszała kroki odwróciła się i ukazała się jej Agnes. Layela nie wiedziała jak się zachować i co przy niej zrobić. Wtedy Agnes rzekła:

- Witaj Layelo... Podejdź do mię... Nie bój się. Podaj mi rękę.

Layela zdenerwowana podeszła do niej i podała jej swoją dłoń. W dalszym ciągu nic do niej nie mówiła.

- Jesteś zdenerwowana prawda? Layela jej przytakuje. - Nie musisz jestem twoją przyjaciółką.

- ...Nie rozumie?

- Kiedyś zrozumiesz. Obserwuje cię od dnia twoich narodzin. Jesteś wyjątkowa , masz coś w sobie. 

- Jestem tylko człowiekiem... Przy czarodziejach niczym się nie wyróżniam ... Prawda? 

- Layela masz wątpliwości , to jest jasne. Zostałaś wybrana , od zawsze masz w sobie moc i pora ją uwolnić. Agnes wyciąga naszyjnik w kształcie półksiężyca i zakłada go Layeli.

- Co to jest... 

-  Ufasz mi 

- ... Myślę że tak.

Agnes trzyma w rękach niebieski kryształ urzywa na nim swojej mocy. Wtedy naszyjnik Layeli zaczyna świecić , a jej wygląd się zmienia. Layela była w szoku, więc blond włosa kobieta wytłumaczyła jej kim ona się stała i co ją czeka. Najgorzej zareagowała na wiadomość że będzie musiała , zamieszkać w innym miejscu. Bała się odejść od ojca i zostawić go samego. Agnes dała jej czas na przemyślenie całej sprawy i wtedy Layela odeszła do domu. Kiedy wróciła spotkała ojca , który bardzo się o nią martwił. Odrazu powiedziała mu co się stało, kim jest i czemu tak wygląda. Na początku był zdziwiony ale ostatecznie był dumny z córki. Następnego dnia powiedzieli o tym reszcie rodziny.

Z Aronem 

Po około dwóch tygodniach , Layela była gotowa by zamieszkać w Świątyni Światła. Większość dnia przed przeprowadzką kobieta spędziła z ojcem. Po południu przyszedł po nią Aron , sprawiał on wrażenie samotnika który nie chciał się z nikim dogadywać , ale po drodze okazał się nawet miły. Gdy już byli na miejscu i Aron oprowadził Layele , okazało się że on ma ją uczyć , było widać że nie był z tego szczególnie zadowolony , lecz musiał się zgodzić. Spędzali że sobą dużo czasu , więc szybko się polubili. Pewnego dnia kiedy Layela się uczyła , podkneła się i wpadła na Arona. Była  zdenerwowana oraz roztrzęsiona zaistniałą sytuacja. W momencie kiedy chciała odejść do swojego pokoju , okazało się że ma coś z kostką. Gdy Aron to zauważył delikatnie ją dotknął i uleczył jej kostkę. Layela chwilę patrzyła się w jego oczy , tak samo Aron. Kilka minut później pomógł jej wstać , Aron nadal się na nią patrzył , lecz po chwili odszedł do siebie zostawiając ją samą. 

Od tego dnia relację dwójki czarodzieji były inne , byli przyjaciółmi ale niekiedy oboje czuli przy sobie coś więcej. Layela nic nie mówiła Aronowi , wystarczyło jej to że szybko się zaprzyjaźnili oraz że mogła zawsze liczyć na jego pomoc. Nie wiedziała że Aron też coś do niej czuł , nie chciał się zakochać więc na początku zawsze odrzucał od siebie tą myśl , jednak nie umiał długo nie myśleć o zielonookiej czarodziejce. Niektórzy ich przyjaciele sądzili że to tylko kwestia czasu zanim oni będą razem , jedynie Ignis nie podobało się to co było między nimi. W międzyczasie Layela odkryła jaki wpływ mają na nią fazy księżyca oraz zaćmienia oraz nauczyła się wchodzić do świata duchów. Kilka pierwszych pełni i nowiów pomógł jej przetrwać Aron , raz w czasie nowiu Layela nie świadomie podczas snu chwyciła go za rękę. Dowiedziala się także że czerodziejką będzie także jej  najlepsza  przyjaciółka Violin (Violina). Agnes zaczęła myśleć że kobieta jest zdolniejsza niż na początku sądziła i była pewna że szybko opanuję swoją moc. Razem z uzdrowicielem kontynuowali naukę czerodziejki. Pewnego dnia kiedy Layela chciała się przygotować do treningu gdy była sama w ogrodzie kolejny raz została zaatakowana przez cienie Calisty , wtedy przypomniała sobie co cienie kiedyś zrobiły jej i ojcu. Dosłownie była sparaliżowana przez strach , a nieprzyjaciele potrafili to doskonale wykorzystać przeciw niej , więc szybko i z łatwością pokonali mało doświadczoną czarodziejkę. W ostatnich chwili do ogrodu przyszli Aron i Agnes , i zajęli się grupą. Layela leżała nieprzytomna na ziemi , kiedy Aron ją zobaczył natychmiast do niej pobiegł i próbował jej pomóc. Mimo tego że Aron ją leczył , ona nadal była nieprzytomna. Agnes powiedziała by dał jej trochę czasu gdyż Layela była wyczerpana , popatrzyła na niego i zobaczyła że martwi się bardziej niż kiedykolwiek. Wtedy Aron wyznał jej że Ela jest dla niego ważniejsza niż inni. Po chwili Czerodziejka Światła poprosiła go o to że kiedy się obudzi on wyznał jej że ją kocha. Aron wymigał się mówiąc iż Layela jest jedynie jego przyjaciółką. Po rozmowie zabrali ją do jej pokoju. Wieczorem tego samego dnia Layela obudziła się. Po chwili kobieta zobaczyła Arona siedzącego na krześle , mężczyzna podszedł do niej. Layela ku jego zaskoczeniu odrazu chwyciła jego dłoń. Aron patrzył się na nią i zapytał czy wszystko jest już w porządku. Nic mu nie odpowiedziała. Po chwili Aron powiedział jej że cieszy się że nic jej się nie stało. Layela na to odparła że jest tchurzem i chyba nie powinna być czerodziejką skoro nie dała sobie rady. Wtedy Aron położył jej ręce na policzkach i lekko zdenerwowany wyznał jej co do niej czuję. Kobieta była mocno zaskoczony , bo nie myślała że taki ktoś jak Aron ją pokocha. Była cała czerwona na twarzy i miała ochotę płakać. Postarała się uspokoić i też powiedziała mu co do Niego czuję. Mężczyzna delikatnie ją pocałował (To był pierwszy​ pocałunek Layeli :D) poczym ją przytulił. Wkrótce Layela zaczęła zasypiać , więc Aron położył jej głowę na kolanach i głaskał ją po niej. Od tego dnia Aron i Layela byli razem.

Wygląd

Jako człowiek

Layela2.png

​Ma krótkie czarne włosy oraz zielone zaokrąglone oczy. Jej usta są małe i wąskie oraz o marchewkowym kolorze. Jej szyja jest długa a twarz okrągła. Jako człowiek nosi najczęściej różową drapowaną(pofałdowowaną) sukienkę z brązowym paskiem oraz brzozowe kozaki. Najważniejszym elementem jej stroju jest srebrny naszyjnik w kształcie półksiężyca.

Jako bogini

Layela ma wtedy długie czarne włosy z niebieskim warkoczami kłosem. Bluzkę w żółtym kolorze ze złotym paskiem i niebieskie getry. Złote buty z niebieskim zdobieniami. Kiedy jest boginią także nosi swój naszyjnik. Resztą się nie zmienia.

Osobowość

Layela ma delikatną osobowość. Jest sympartyczna , wrażliwa i uczuciowa , zawszę stara się widzieć w innych dobro. Otwarta na przyjaźnie. Potrafi zająć się i otoczyć człowieka troską. Nie umi nikogo skrzywdzić , nawet wroga ,  przynajmniej nie próbuje. Ma otwarty umysł , wyobraźnię i jest kreatywna. Najważniejsi dla niej są wszyscy kocha , ostatnie co by chciała w życiu to ich stracić. Niestety łatwo się denerwuje. A przez nerwy często na złe wizję , potrafi bać się wszystkiego , nie radzi sobie z problemami i jest podatna na sugestie , zwłaszcza w czasie nowiu , a jedyną osobą która potrafi ją wtedy uspokoić jest jej ukochany Aron. Mimo że jest strachliwa potrafi to przezwyciężyć by chronić bliskich. Nie zawsze jest pewna czemu ona została wybrana na Boginie. Czeto zastanawia się kim jest , kim ma być. Lojalna i wierna. Nienawidzi kłamstwa. 

Moc 

Layela jest pierwszą czarodziejką księżyca , a jej moc jest bardzo sila. Kiedy czuję że komuś kogo kocha coś grozi , światło jej mocy jest silniejsze (np. Kiedy po 100 latach zobaczyła Arona). Zmienia swój wygląd z ludzkiej formy na boską. Jej moc jest zależna od faz księżyca, kiedy jest pełnia prawie nic nie jest w stanie jej pokonać , a w czasie nowiu bardzo łatwo ją kontrolować , nie jest w stanie się przemienić oraz obronić. Potrafi otwierać portale między królestwami i do świata duchów. Może pojawić się w czyjiś snach oraz potrafi usypiać ludzi , a urzywać na nich mocy także poznać ich myśli. Czasami ma wizję przyszłości i przy dobrym stanie psychicznym potrafi panować nad atakami. Do walki urzywa najczęściej światła , rzadziej innych sztuczek które wymagają niekiedy więcej energii. Jej moc osłabia czarna róża (magiczna roślina z Krainy Cieni) , która owijając się wokół niej, rani ją swoimi kolcami. 

Rodzinaina i Przyjacie

Czarodziejka to córką Leonardo i Christiny. Jej matka zmarła krótko po narodzinach dziewczynki z powódu pewnych problemów podczas porodu , więc wychowywał ją tylko ojciec i niekiedy pomagała mu jej rodzina oraz matka Violin. Layela nie posiadała rodzeństwa​n, była pierworodnym dzieckiem. Za to posiadała dużo kuzynów , wujków oraz ciotek gdyż jej rodzice pochodzą z większych rodzin. Członkowie jej rodziny zawsze trzymali się razem.

Miłością jej życia jest Aron. Jest dwadzieścia lat starszy. Poznała go kiedy dołączyła do grona bogów. Mężczyzna od początku jej pomagał w nowej sytuacji oraz w późniejszym życiu. Tylko on potrafi ją uspokoić , kiedy moc jej lub wroga bierze górę nad świadomością. Przy nim wie że może czuć się bezpiecznie i może liczyć na jego wsparcie w każdej sprawie. Nie może znieść kiedy widzi Arona smutnego lub zdenerwowanego , chcę mu pomagać tak samo jak on jej. Mimo że są razem wiele lat to ich uczucie się nie zmieniły. Chciała by wyjść za mąż za niego , ale postanowiła poczekać aż Aron sam się oświadczy.

AiL3.png

Layela i Aron

Więcej z Fandomu

Losowa wiki