FANDOM

Witajcie drodzy użytkownicy pewnie zawsze marzyliście o tym, by być kimś więcej niż zwykłym użytkownikiem i chcieliście mieć większe możliwości. Jednak żeby zostać, np: administratorem trzeba na to zasłużyć i spełnić pewne wymogi. Jeżeli przeczytacie ten artykuł cały dowiecie się jak w szybki sposób zdobyć uprawnienia. A więc zapraszamy!

Wymogi

Rollback: Musi mieć na koncie przynajmniej 25 edycji i nie musi być zawsze aktywny ale przynajmniej 2 razy w tygodniu.

Moderator czatu:: Ten użytkownik musi mieć przynajmniej150 edycji i nie musi być aktywny na wiki ale bardzo często na czacie. (na chacie ma żółtą gwiazdkę)

Administrator:: To bardzo zaufany użytkownik, który musi mieć na koncie przynajmniej 500 edycji i  nie musi być aktywny dzień w dzień. ale przynajmniej co drugi dzień (na chacie ma żółtą gwiazdkę)Wyjątek jak z chęcią oddawał szablony, pomagał, tworzył styl, grafikę, strony) wtedy otrzymuje od razu uprawnienia.

Biurokrata:: To użytkownik o szczególnych wyróżnieniach, który ma na koncie minimum 1000 edycji i nie ma obowiązku być aktywny na wiki, ale nie musi mieć uprawnień Administratora. (na chacie ma żółtą gwiazdkę)

Wyjątek -

Jeśli to osoba  znana nam z wiki dzialająca na innych dużych projektach wtedy otrzymuje od razu pod warunkiem jakby przestał sam ma odebrac uprawnienia.

Steward: Plakietka stewarda obok nazwy użytkownika oznacza biurokratę który nadaje bądź odbiera uprawnienia, koordynuje pracą administratorów i moderatorów. Przyjmuje zgłoszenia w razie nie prawidłowej pracy, bądź szkodliwych czynów administratorów, moderatorów. Stewardem jest Ami (na chacie ma żółtą gwiazdkę)

Zalożyciel: To bardzo zaufana osoba która jest wszystkim. To stwórca Wiki i ma prawo do glosu, ponieważ stoi na najwyższym poziomie. Zarządza Stewardem, biurokratą, adminem, moderatorem oraz rollbackiem. Założycielką jest Cleopatera (na chacie ma żółtą gwiazdkę)

Dodatkowe Plakietki

Za pomoc ofiarowanie można otrzymać uprawnienia dodatkowe w ról:

Projektant

Osoba bardzo odpowiedzialna za projektowanie graficznie i kodowo wiki. Powinna mieć 100 edycji i doświadczenie w branży.

Technik

Osoba odpowiedzialna za techniczne problemy z wiki. Szablony, kody, i projektowanie.

Wilk Anurii

Osoba będąca członkiem Anurii. Każdy ją może otrzymać.

Grafik Anurii

Otrzyma ją każdy kto jest grafikiem i z chęcią zaprojektuje logo lub dodatek.

Grafik Roku

Jest to osoba która przez rok robiła grafikę na wiki i wspierała.

Helper

Jest to osoba z Centrum Społeczności pomagająca bezinteresownie wikiom. Z chęcią pomoże i wesprze wikię. Zaufana osoba na której zawsze możecie polegać.

Obserwator

Obserwator to osoba co obserwuje co się dzieje na Chacie i poza i informuje o  sprawach.

Służby Porządkowe i Organizacji.

Osoba wyznaczona do porządku i organizacji na forum, wiki i Chacie.

Majordomus

Osoba z Administracji odpowiedzialna za raporty.

Pomocnik

Osoba która dobrowolnie podarowała kody, obrazy i pomogła.

Wyjaśnienia 

Skoro już wiecie jak zdobywać uprawnienia to może pora wyjaśnić do czego służą. No to jazda!

Rollback:: To bardzo nieduże uprawnienie, które pozwala natychmiastowe wycofanie edycji przez ostatniego edytującego.

Moderator czatu:: To uprawnienie pozwala na wyrzucanie i blokowanie problematycznych użytkowników z czatu. To uprawnienie nie pozwala na wyrzucenie lub blokowanie innych moderatorów ani administratorów.

Administrator: To jest chyba największe i najszersze uprawnienie z uprawnień podstawowych, pozwala one na: wszystkie funkcje wymienione wyżej dodatkowo może: usunąć stronę bądź ją przywrócić, zablokować użytkownika na wiki oraz czacie, edytowanie MediaWiki, danie innemu użytkownikowi moderatora czatu oraz jego zabranie i zarządzanie Wiką.

Biurokrata: 'To nie jest duże uprawnienie samo w sobie jednak w połączeniu z adminem tworzy najsilniejszą jednostkę w uprawnieniach ale samo w sobie pozwala posiadaczowi mieć dostęp do panelu Administratora, zablokowanie użytkownika, usunięcie uprawnień: Rolback, Administrator, dodanie uprawnień: Rollback, Administrator, Biurokrata.

Wyjątki

Wyjątkowe uprawnienie można dostać wtedy kiedy założyciel czy główny Administrator się na to zgodzi. I reszta też.

Blog 

Jeśli uznałeś, że zasłużyłeś na któreś z uprawnień należy napisać to na blogu i tam odbywa się głosowanie.

Uwaga!

Domaganie się ciągłe o jakieś uprawnienie grozi blokadą 14 dniową! Dostaniesz uprawnienia wtedy jak administracja uzna czy zasługujesz czy nie.

Odbieranie

Odbieranie uprawnień nie może być bezpodstawne. Tzn przez obrażanie, bez jakikolwiek dowodów. nie można odebrać nawet po 14 dniowej braku nieobecności. Można odebrać Jedynie po dłuższej nieobecności: Po 2 - Miesiącach/Roku/Latach. Jeśli admin lub biurek ci odebrał bez zapytania czy będziesz na wiki, czy chcesz by ci odebrano, a zrobi to bez twojej wiedzy, społeczności i administracji masz prawo walczyć o swoje. Taki Admin uprawnienia będzie miał odebrane.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki